حجت الاسلام و المسلمین دکتر ذوعلم

 آنچه ضروری است اجرایی شدن اسناد متقن و جامع تدوین شده همچون سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در مدارس است نه تدوین اسناد جدید

به گزارش سایت دارالفنون حجت الاسلام و المسلمین دکتر ذوعلم، معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در دویست و پنجاه و هفتمین نشست کمیسون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش که به میزبانی مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد، اجرایی شدن اسناد متقن و جامع تدوین شده همچون سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در مدارس را وظیفه اصلی آموزش و پرورش دانست و خواستار قرار گرفتن در مسیر پیاده سازی این اسناد بجای تدوین اسناد جدید شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ذوعلم در بخش دیگری از سخنان خود بر انسجام و درهم تنیدگی زیرنظام های شش گانه ی سند تحول بنیادین تأکید کرد و گفت: همانطور که در ساحت های تربیتی، امکان تفکیک و جداسازی وجود ندارد، در تنظیم برنامه های عملیاتی زیرنظام ها نیز امکان تفکیک وجود ندارد و لازم است همه زیرنظام ها بصورت منسجم و یکپارچه عملیاتی شوند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین اولویت اصلی سازمان تحت مدیریت خود را استقرار کامل حوزه­ های یازده گانه تربیت و یادگیری عنوان کرد و گفت: این مسیر تا اصلاح برنامه درسی و تدوین بسته های آموزشی در همه مقاطع و شاخه های تحصیلی بر اساس برنامه درسی ملی ادامه خواهد داشت.

دکتر نوید ادهم ، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش نیز برنامه های زیر نظام برنامه درسی و تربیتی را به عنوان زیر نظام اصلی در سطح مدارس عنوان کرد و گفت: در این زیر نظام علاوه بر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، وظیفه سایر معاونت ها، سازمان ها و دوایر ستادی وزارت آموزش و پرورش نیز در برنامه درسی تنظیم و سهم هر یک مشخص می شود.

در ادامه این نشست  یک روزه که نمایندگان معاونت ها، سازمان ها و دوایر ستادی وزارت آموزش و پرورش در آن حضور داشتند، زیر نظام برنامه درسی و تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

نظر شما