اخبار

بازدید دانش آموزی از مدرسه تاریخی دارالفنون

توجه به کارگاهها و کلاسهای آموزشی درس تاریخ در اماکن میراثی و بناهای قدیمی و شیوه تدریس و نگرش دبیران تاریخ ضروری است .

اعلام آمادگی جامعه خیرین مدرسه ساز برای بازسازی مدرسه دارالفنون

 

جامعه خیرین مدرسه ساز استان تهران مسئولیت امر مرمت و بازسازی مدرسه دارالفنون را عهده دار شدند

دانشجویانی از ۳۰ کشور جهان در «دارالفنون» ثبت نام کردند.

بخش دارالفنون سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور مازیار میری، مدیر بخش دارالفنون، شهاب الدین عادل، عضو هیات علمی استعدادیابی بخش دارالفنون، علیرضا شجاع نوری، دبیر نشست‌های تحلیل فیلم و جمعی از هنرجویان صبح روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در کاخ جشنواره افتتاح شد.

نمایشگاه دارالفنون در چهارمین کنگره معماری و شهرسازی تهران

نمایش آثار مکتوب و کتابهای آموزشی معلمان اتریشی دارالفنون مربوط به بیش از یک ونیم قرن پیش همراه با محصولات فرهنگی تولیدی مدرسه تاریخی دارالفنون در کنگره معماری و شهرسازی تهران .

احمد آرام ، دانشمندی زمان شناس و متعهد ، دانش آموخته مدرسۀ دارالفنون

احمد آرام در ۷ فروردین ۱۲۸۳  در محله چاله‌میدان یا آب منگل تهران متولد شد. پس از پایان تحصیلات متوسطه از دارالفنون، در سال ۱۳۰۴ به تدریس فیزیک و شیمی پرداخت...

وی در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار برگزیده شد.

استاد علی رحمانی ، معلم پیشکسوت مدرسه دارالفنون دعوت حق را لبیک گفت

« انا لله و انا الیه راجعون »

علی رحمانی ، استاد پیشکسوت و معلم زبان انگلیسی دهۀ چهل مدرسۀ دارالفنون ، دعوت حق را لبیک گفت.

« کتاب تصویری دارالفنون» توسط گنجینه و مرکز اسناد وزارت آموزش و پرورش دارالفنون وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چاپ و روانه بازار نشر گردید.

این مجموعه در ۱۰۴ صفحه شامل :

 ۱- تصاویر مکانهای مختلف مدرسه دارالفنون ، معلمان ، دانش آموختگان طی سالهای ۱۳۱۳-۱۲۳۱ش

۲- تصاویر مکانهای مختلف مدرسه دارالفنون در وضعیت کنونی

۳- نصاویر دارالفنون در آسمان خیال

 توسط انتشارات ملرد  چاپ و روانه بازار نشر گردید.

کتاب « دارالفنون میراث جاودانه امیرکبیر» به قلم ابوطالب حافظی روانه بازار نشر شد.

نویسنده در ۴ فصل اصلی با عناوین ۱- تأسیس ۲- تجدید بنا  ۳- کارکردهای مدرسه دارالفنون ۴- اقدامات انجام یافته تا کنون ۵- تاریخچه چگونگی شکل گیری ، ساختار آموزشی و بررسی ، سی و دو کارکرد مدرسه دارالفنون از ابتدای تأسیس تا زمان تعطیلی رسمی این مرکز آموزشی پرداخته است و در فصل پایانی این کتاب نیز به مهم ترین اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب بویژه آنچه در سال های اخیر بر این میراث فرهنگی گذشته است پرداخته .

Pages