دوره آموزش و تربیت مربی"فانوس و راه"

با مشارکت کدرسه تاریخی دارالفنون و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان تهران، دوره آموزش و تربیت مربی "فانوس و راه" با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مربیان، سرگروه ها اتحادیه شهر تهران و سایر استان ها و جمعی از بسیجیان، فرهنگیان و طلاب سراسر کشورو با تدریس اساتید و چهره های شاخص فرهنگی و تربیتی  برگزار گردید.

در این دوره حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، حاج حسین یکتا و دکتر نیرو به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش:
ایشان در این دوره ارتقایی به بحث تربیت عقلانی و تربیت هویتی پرداختند و به اهداف و رسالت پیامبران اشاره نموده و هدف اصلی ارسال آنها را به فعلیت رساندن عقل بشر دانستند تا ما از این جوشش بشر در مسیر تربیت الهی استفاده کنیم.
در ادامه فرمودند: ایمان ما باید مبتنی بر عقل ما شکل بگیرد تا ایمان کاملی باشد. البته جنس ایمان از جنس عقل متفاوت است انسان موجودی است که می تواند مومن بشود که این ظرفیت دیگری است در انسان ها.

 

دکتر نیرو:
اگر من معلم در پی رشد مستمر دانش و مهارت خودم در حوزه حرفه ای خود نباشم مطمئنا عرصه امکان از دست من خارج خواهد شد.
بدانید معلمان ارزشمند و انقلابی طولی نخواهد کشید که معلمان حرفه ای می آیند جای معلمان صرفا دلسوز،ارزشی و انقلابی را میگیرند؛ مگر آنکه شما معلمان دلسوز و انقلابی بیایید،وارد حرفه معلمی به صورت تخصصی بشوید.

حاج حسین یکتا:
ما نمیتوانیم کار تربیتی انجام دهیم،مگر آنکه آمده باشیم تا آخر عمر پای این کار بایستیم.
تربیت تحولی یعنی حول حالنا الا الاحسن الحال:حال همه بد باشد یکی حال همه را خوب کند مانند شهید حججی که حال هوای یک کشور را عوض کرد.
لشکر برای آقا با تفکر های جهادی،ایمانی و با نگاه های دانشی،پیشرانی،انقلابی و تمدنی آماده کنید و مطمئن باشید که خداوند به کار شما برکت خواهد داد.

حجت الاسلام قاسمیان:
در ابتدا با استناد به سوره مبارکه نساء آیه ۹۵ فرمودند که دو نوع ایمان داریم: یکی ایمان قاعدانه(نشسته) که کاملا بی ضرر است و یکی ایمان مجاهدانه است که انسان از جان و داراییش را برای بحث دین و ایمانش میگذرد.
در ادامه تاکید داشتند که یکی از تربیت هایی که امروز نوجوان باید باهاش درگیر باشد تربیتی از جنس سختی کشیدن است.
ایشان به این نکته هم اشاره کردند که دانش آموزان یک سری کار های سنگین مدرسه را خودشان انجام دهند و گفتند که این کار در بسیاری از مدارس کشورهای پیشرفته صورت گرفته است و در آن مدارس مستخدمی وجود ندارد.

نظر شما