با حضور وزرای آموزش و پرورش و راه و شهرسازی؛ نهمین دوره همایش مدرسه ایرانی _ معماری ایرانی برگزار شد

نهمین دوره همایش و نمایشگاه ملی و دومین همایش بین المللی مدرسه ایرانی _ معماری ایرانی در مدرسه تاریخی دارالفنون با معرفی طرح‌ها و آثار برتر برگزار شد.

به گزارش سایت مدرسه تاریخی دارالفنون، نهمین دوره همایش و نمایشگاه ملی و دومین همایش بین المللی مدرسه ایرانی _ معماری ایرانی با رویکرد هویت‌بخشی به فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی، روز سه‌شنبه دوازدهم اسفند ماه در مدرسه ماندگار دارالفنون تهران با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در نهمین دوره همایش مدرسه ایرانی _ معماری ایرانی ۲۲۲ طرح در چهار بخش طراحی، طرح های اجراشده، مدارس روستایی و عشایری و عکاسی در سطوح مهندسین مشاور، همکاران سازمان و ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها، دانشجویی و آزاد به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که آثار و طرح های برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

وزیر آموزش‌وپرورش در نهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی - معماری ایرانی» با بیان اینکه مدرسه؛ شاخص‌ترین بنای معرف هویت معماری ایرانی - اسلامی است، اظهار کرد: معماری مناسب مدارس تسهیل‌گر سلامت جسمی و اجتماعی دانش‌‌آموزان است.ادامه داد: اگر طراحی بنا، سازگاری با کاربردهای آن نداشته باشد، هیچ ترفندی نمی‌تواند این کاستی را جبران کند. هر بنایی برای اهداف و تحقق مأموریت‌هایی شکل می‌گیرد و نقش معماری رسیدن به این اهداف است و طراحی بنا،  نقش، تسهیل‌کننده تحقق اهداف و مأموریت‌ها را دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: قرار گرفتن اجزا و ترکیب شدن اجزا در معماری بنا اهمیت دارد و در طراحی بناهای آموزشی علاوه بر دانش مهندسی به دانش تعلیم و تربیت هم نیاز داریم زیرا بخش مهمی از اهداف از نظام تعلیم و تربیت در تناسب با فضا است

وی در پایان گفت: در همایش «مدرسه ایرانی - معماری ایرانی» به دنبال مدرسه‌ای هستیم که تسهیل‌کننده اهداف باشد و چنین همایشی نشان می‌دهد که در سطح کشور به دنبال پاسخ به این نیاز ملی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاحیه نهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی-معماری ایرانی» با گرامیداشت یاد و خاطره امیرکبیر و اقدامات او ازجمله پایه‌گذاری مدرسه ارزشمند دارالفنون، تعلیم، تربیت و آموزش‌وپرورش را جزوی لاینفک از جامعه خواند و افزود: باید دانش و مهارت را در کنار یکدیگر رشد دهیم تا اثربخشی لازم را شاهد باشیم؛ ما امروز نیازمند دانشگاهی با ۹۰درصد دانش‌آموخته بیکار نیستیم. این موضوع یعنی به بطالت گذراندن جوانی و سرمایه جوان کشور؛ ما باید به تعلیم و تربیت در سطوح گوناگون و به رشد و تحقق نتایج حاصل از آن اهتمام ویژه داشته باشیم و تحولی پدیدآوریم تا جامعه ما از تحصیل‌‌کرده شدن و کسب دانش سرخورده نشود؛ بلکه نشاط و پویایی را تجربه کند.

 

نظر شما