پایان نامه کارشناسی ارشد-۱۳۷۲- دانشگاه تربیت معلم تهران
استاد راهنما: مصطفی عسکریان | دانشجو: علیرضا شیاسی
چکیده :
علیرغم پیشرفتهایی که نظام آموزشی کشور بطور نسبی در ابعاد فنی و علمی نموده است ، اما به جهت نفوذ روزافزون استعمار و بالاخص استعمار غرب ، و وجود افراد خودباخته و خائن، برنامهریزی آموزشی در ایران، طبق اصول صحیح برنامهریزی (توجه به اساسیترین نیاز انسان و جامعه اسلامی ایران) نبوده است و در نتیجه، محصولات نهایی برنامهها با فلسفه تربیتی و نیاز جامعه و بالاخص ارزشهای اسلامی جامعه مطابقت نداشته است . پیشنهاد میشود که نظام برنامهریزی آموزشی کشور با الهام از تعالیم الهی مکتب انسانساز اسلام و با مطالعه و بررسی دقیق نظام برنامهریزی آموزشی کشورهای پیشرفته جهان، و با کمک افراد متعهد و ملتزم به ارزشهای اسلام عزیز و متخصص در امر برنامهریزی آموزشی، نیازهای اساسی جامعه اسلامی ایران و بالاخص کودکان، نوجوانان و جوانان عزیز را تشخیص داده و در رفع آن، اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.